zondag 20 oktober 2013

een hemdje voor een schoon ventje

"We gaan eens gek doen", dacht ik een aantal maanden geleden.
"Ik maak een hemd voor petekind 2 en eenzelfde soort voor manlief."
Ik vind hemden maken voor mezelf al zo moeilijk (al drie gemaakt in heel mijn stikcarrière), moet steeds een beetje het patroon aanpassen en uiteindelijk draag ik het drie keer omdat ik er dan iets "mis" aan vind.

Stof vond ik bij de Veritas (de brommertjes) en in de stoffenwinkel in de buurt, het patroontje haalde ik uit een boekje (Ottobre 3/2007, maat 104, Western Shirt).

Ik had al verschillende gelegenheden in mijn hoofd voor het dragen van het hemdje.
Ik zou het begin augustus klaar hebben en afgeven zodat hij het kon dragen op zijn mama's verjaardag
of nee, niet veel later was het mijn dochter haar verjaardag, misschien dan,
of nee, op de verjaardag van zijn tante op het einde van de maand,
of nee, nog wat later op het feestje dat joma steeds geeft met de kermis begin september?
of nee, nog wat later op het feestje van opa opa eind september.

Het werd een doordeweekse woensdag eind september waar dochterlief, het petekind mee van school ging halen met de joma en ik nog snel de knoopsgaten maakte. Het was eindelijk AF!
Mijn petekind mocht nog kiezen met welke kleur de knopen werden vastgemaakt.

Hij vond het mooi tijdens pasbeurt één, hij vond het schitterend tijdens pasbeurt twee en een grote glimlach verscheen wanneer ik hem eindelijk vertelde dat hij het mee naar huis mocht nemen.
Zo fier als een gieter liet hij het aan zijn papa zien. "Mag je dat mee naar huis nemen van meter?" Even was het petekind uit zijn lood geslagen en kwam het toch nog maar een keertje vragen.
"TUURLIJK!!!" was het antwoord en ik kreeg van hem een super dikke knuffel.

Dan volgde een fotoshoot maar het petekind is zo bewegelijk (en ik kan nog steeds geen foto's trekken zoals ik plan) waardoor er minder bewijsmateriaal is dan ik had gehoopt.




lang leve het fototoestel van zus 1, zij maakte nog deze foto's



Het hemd voor manlief is een project voor in de verre verre toekomst. Ik vind de grijze stof niet zo fijn om mee te werken en ga het lekker nog een beetje uitstellen :-)

Zus 3

2 opmerkingen:

  1. Dag De zussen,

    Knap hemdje dat je gemaakt hebt voor je petekindje. We zijn zeker ook benieuwd naar je projectje voor je man :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de knopen welke met verschillende kleurtjes zijn aangenaaid, dit maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen