woensdag 16 oktober 2013

Vlinders voor nichtje 4!

Het cadeau voor nichtje 4 is afgewerkt!


Rara, wat heb ik gemaakt? (En nu niet te snel naar beneden scrollen, anders is de verrassing er af!)
Een tip is dat ik mooie stof gebruikt heb die ik bij Bambiblauw gevonden heb.
Nee, kan je het niet raden?
Tadaaaa:

  • een superzacht dekentje
De vlinderstof in tricot kocht ik, zoals hierboven vermeld, bij Bambiblauw.
In mijn restjesbak zat nog een grote lap fuchsia welnessfleece. Ideaal om de achterkant van een babydekentje af te werken.
Ik knipte 2 lappen van 77 op 77 cm (naad inbegrepen). De hoeken maakte ik rond door een kommetje in de hoek te plaatsen, af te tekenen en weg te knippen.
Tussen de 2 stoffen plaatste ik een oranje paspel met kant gekocht in Nekkertex in Mechelen. Als extraatje flockte ik ook nog haar naam op het dekentje.
Zeg nu zelf: ziet ze er niet gelukkig uit?

schitteren in het park

schitteren in de zetel


  • een tricot T-Shirt
Ik ben verzot op de stof! Voor mijn 2 zonen is ze niet echt geschikt... En toch wou ik er nog iets van maken.
Nichtje 4 kan nog een cadeautje gebruiken. Niet? Een T-Shirt zelf maken staat al een hele tijd op mijn to-do lijstje.
Dus bij deze...


Nu nog even wachten tot ze er in past!
Aan de hals- en armsgaten gebruikte ik boordstof. Hiervoor had ik er nog nooit mee gewerkt en dat zie je. Dat is niet echt een succes. Zus 2 vertelde me al dat je dat moet berekenen: Je moet een aantal cm minder nemen dan dat je nodig hebt. En dan zou het wel minder "lebberen". Ik ga met haar nog eens wanneer ik het nog eens wil maken.
Het model vond ik in Ottobre 3/2011. Heel eenvoudig en snel gemaakt!

Zus 1



3 opmerkingen: