maandag 17 juni 2013

klein meisje met mooi kleedje

Nu ik thuis ben, wegens zwangerschapsverlof, heb ik nog even zeeën van tijd om kleren te maken voor mijn kleine meid. Ik heb voor het modelletje uit 'Stof voor durf- het-zelvers' jurk variant 3: jurk met boog gekozen.

Bij het nalezen van het patroontje moest je een cirkelrok aan het bovenstuk bevestigen. Nog nooit een cirkelrok gemaakt maar blijkbaar bestaat er volgens de mama een formule voor en deze vinden we terug in het boek 'Allemaal Rokjes ' van MME ZSAZSA.
Het lijkt zeer makkelijk te gaan en na twee dagen goed doorwerken zoals de paspel er mooi proberen in te zetten, een rits (geen blinde zoals het echt hoort) er in foefelen, het bovenstuk aan het onderstuk bevestigen en zien dat dochterlief er zich ook nog eens goed in voelt.
Dat laatste lijkt om twee redenen mis te gaan:
- er zitten nog speldjes in het onderstuk
- ik had maatje 92 overgenomen, zou normaal nog moeten passen aangezien dochter nog maar net 86 cm meet, maar het is best al wel krap hoor.
Na die twee dagen heb ik er wel een heel goed gevoel bij!

Ik ga dit kleedje nog een keer maken, mooi in de zomer maar volgens mij ook mooi in een winterstofje.

Paspel: Nekkertex stof: gevonden in de schuif bij de mama (zus 1 had deze al gebruikt voor een slaapzak voor dochterlief)

 zus 3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten