zondag 16 juni 2013

we lopen een beetje achter met leuke dingen te posten

Op 5 juni, enkele woensdagen geleden ben ik een cursusus gaan volgen bij de Veritas.
Voor 15 euro konden we een leuke tas met strik maken en dit van 14U tot 17U, basiskennis was een vereiste. Ok, die vereiste hebben we en 15 euro vind ik belachelijk weinig geld voor een cursus. Dus me ingeschreven.
Dit is het voorbeeld.
Woensdagmorgen telefoon om iets na tien met de boodschap waar ik bleef. ‘Ik kom pas om 14u zoals afgesproken via mail.’ Blijkbaar moesten we daar om tien uur zijn en stond er een fout op de site.
Tja, om half één kan ik er zeker zijn.
Om half één sta ik mooi in de winkel en wacht een vriendelijke medewerkster me op. Ze verzekert me dat ik niet lang alleen zal blijven aangezien de anderen ook vroeger konden komen. We zullen alvast met het knippen van stof beginnen (die ik zelf had meegenomen maar eigenlijk moesten we die in de winkel kopen), deze ook vlieselineren (een werkwoord uitgevonden door zus 2) aangezien er maar één strijkijzer is en dan kan ik al rustig verder doen wanneer de anderen vlieseline moeten opstrijken.
Om de tijd wat te doden hielp de medewerkster me, waardoor het knip- en strijkwerk in een hik en een knip gedaan waren.
Nog steeds geen medecursisten in de verste verte te bespeuren en het was toch al wel half twee. Dan maar aan het echte stikwerk begonnen op een Brother dat me wereldvreemd was maar ik moet toegeven dat het zachtjes te werk gaat, een leuke ervaring en die nemen we mee voor als mijne Pfaff het begeeft (alleen deed de bovenspanning soms vreemd, ook na het een aantal keer terug op de juiste manier in te rijgen).
Ook bij het spelden krijg ik hulp van de medewerkster. Helaas moet ik deze delen om kwart na twee met de andere cursisten maar het gaat vlotjes op mijn eentje. Om vier uur is mijn zak als eerste klaar en ik ben er terecht trots op.
De medewerkster vraagt of ik nu de anderen nog even kan meehelpen aangezien ze niet beschikken over de basiskennis, hihi. Een leuk compliment dat ik met plezier vervul tot vijf uur.
We krijgen nog 10 procent korting op onze aankoop en ik doe nog een zotte kost op stofjes en ga richting mama om te stoefen aan zus 1, de moemoe en de mama met mijn werkje.
Ik ga deze tas nog zeker maken, al dan niet zonder strik en wil ook wel een keer spelen met een andere voering.

stof: bloemetjes (coupone uit Maastricht), rode stof (Nekkertex)

 zus 3

1 opmerking:

  1. Super!
    Gij doet dat goe, Kristien!
    (De layout van de tekst zouden we toch beter moeten krijgen hé)
    Ik ga er deze week ook iets opzetten! Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen