zondag 30 maart 2014

Overal carnaval


Ik durf het nog!

Ik ga nog carnavalskledij posten!

Op de school van de zonen werd aan de leerlingen van het 2de leerjaar gevraagd om als hulpverlener verkleed naar het carnavalsfeest te komen.

Verpleger/verpleegster, dokter,... Zoon 1 zag het echt niet zitten.

Brandweerman was een optie, maar toen ik voorstelde om zich als politieman te verkleden, met alles er op en er aan, had hij snel gekozen.

Het plan was om van zo'n platte kussens die je op (lelijke) tuinstoelen legt een kogelvrije vest te maken. Ik had het helemaal uitgedokterd, alleen is het niet evident om zo'n kussens in de winter te vinden.

Ik kocht wel een donkerblauwe sweater, T-shirt met lange mouwen en pet waar ik de juiste logo's op ging flocken.

Toen we een speelgoedwinkel binnen kwamen, hing er, op ooghoogte van Zoon 1, een "kogelvrije" vest, met handboeien, fluitje, walky-talky,... de hele rimram!

Het was al snel duidelijk dat ik geen moeite moest doen om zelf een kogelvrije vest te maken.

Ook in de sweater moest ik geen werk steken aangezien het gekochte vestje wat aan de krappe kant was.

Op de rugkant van het T-shirt flockte ik "politie" in letters, op de voorzijde kwam het logo met het "handje". Ik was ook van plan om de letters er op de pet te zetten, maar zoonlief wees me er op dat ook daar het "handje" op gezet moest worden. En wat hij vraagt, doe ik (meestal).

Voor op de pet te flocken had ik even de hulp nodig van Zus 3. We vulden de pet op met keukenhanddoeken, Zus 3 hield de pet goed vast terwijl ik stevig drukte met het strijkijzer.

En het resultaat mag er wezen!

Na het carnavalsfeest waren de handboeien stuk en de walky-talky verloren. Reden genoeg om voor Zoon 1 de verkleedkleren nooit meer aan te doen. Ook niet meer voor de foto's.

Misschien wil Zoon 2 zich nog wel eens in politieman verkleden...

T-shirt en pet: H&M

Zus 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten