woensdag 16 mei 2018

Theo + Leather Sweater = de ideale combi voor Zoon 1

De juiste stoffen vinden, dat vind ik eigenlijk het allermoeilijkste bij het organiseren van een communiefeest.
Eens dat je die hebt, krijgt de kledij vorm (toch zeker in je hoofd) en kan je op Pinterest naar de inkleding van de feest gaan zoeken (uitnodigingen, tafelversiering,...)
Ik kwam laat op gang, dit jaar... De juiste stof, ik had ze nog niet gevonden.
Totdat we op een Maakdag van Zonen09 aan de tafel zaten met Jelle van Babarum. Zij had op tafel een tasje liggen gemaakt in de "barbier-stof".
Er werd een foto gemaakt en doorgestuurd naar manlief. Of hij eens kon horen dat Zoon 1 zo'n stof mooi vond...
Hij was enthousiast en gelukkig had Jelle nog een stuk liggen.
Ik wist ook dat Els die eens gekocht had (op een andere naaidate), en dat haar zoon die stof niet communiewaardig vond. Ik trok mijn stoute schoenen aan en vroeg haar of ik haar lap ook mocht overkopen. Op deze manier kon ik zeker "matchende" outfits maken voor mijn 3 mannen.
Maar eerst Zoon 1.
Hij kreeg (alweer) een Theo hemd.
En aangezien hij graag sportief gekleed gaat, koos ik er ook voor om voor hem een sweater te maken. Een blazer zou hij zeker nooit meer aandoen.
De stof had ik vorig jaar eens in de Stoffenkamer gekocht. En omdat grijs maar grijs is, bestelde ik bij Joma een flockje ;-). Zus 3 verzon de leuke quote.
Moet ik vertellen dat hij in zijn nopjes was in zijn nieuwe outfit.
Helemaal zoonlief...





Patroon hemd: Theo Zonen 09
Patroon sweater: Leather Sweater LMV

6 opmerkingen:

  1. leuke creaties en ook precies een toffe zijn 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jef ziet er top uit! Ik ben fan van de sweater met daaronder een hemdje!
    Goed gedaan moeder, tante en Joma!!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie combinatie van stofjes en patronen.Ik ben fan van het hemdje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof gemaakt! En ja, dat kiezen is echt het ergste deel! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En terecht in zijn nopjes! Jij begint dus met de stof, en daarna de inkleding... ik had in mijn hoofd om het andersom te doen, eerst een thema en dan de stof... hmmmm nadenken nadenken (met weliswaar nog een jaar te gaan, maar toch!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie Theo, alweer ! En je zoon staat prachtig met die barbierstof.

    BeantwoordenVerwijderen