donderdag 8 augustus 2013

Blij met een ei

In onze tuin wonen 3 kippen en een haan. 3 kranige dames die ons op tijd en stond van eieren voorzien (en een haan die steeds uitbreekt).
Van thuis uit hebben we geleerd dat je maar 1 eitje per week mag eten (als kind maakten ze ons dat toch wijs), maar als je er ongeveer 10 per week hebt moet je oplossingen zoeken om deze op een lekkere manier te verwerken voordat ze slecht worden.
Ik maak er suikerwafeltjes mee, die ik probeer te bewaren!
Proberen zeg ik wel, want op deze manier eten we de eitjes niet in hun originele vorm op, maar in combinatie met heel wat suiker, massa's boter en wat bloem. En ze zijn ze heerlijk! (Wel niet zo gezond voor de lijn!)

Het recept neem ik uit "Ons kookboek" van KVLV "Suikerwafels":
Nodig voor ongeveer 30 stuks:
  • 300 gr bloem
  • 250 gr vetstof
  • 250 gr suiker
  • 4 eieren
  • 4 pakjes vanillesuiker
  1. Laat de vetstof lichtjes smelten.
  2. Klop er de suiker, eieren, de vanillesuiker en de bloem onder met de elektrische klopper.
  3. Maak het wafelijzer heet en bak het deeg tot wafels. (In het kookboek raden ze aan om 4 hoopjes deeg te gebruiken in een wafelijzer, maar dat doe ik niet.)
  4. Laat ze uitdampen en afkoelen op een taartrooster.
Zus 1

1 opmerking: