donderdag 11 juli 2013

De verteltas (Anna is jarig)

We kregen subsidies van "'t stad" voor verteltassen te maken en met dit project in de kleuterschool van start te gaan.
Er werd van ons verwacht dat we 2 verteltassen maakten, waarvan 1 een verjaardagstas moest zijn.

Al snel had ik 2 leuke boeken in gedachte (Anna is jarig en Anna eet graag fruit), en een lijstje met alles wat erin moest zitten. Ook het materiaal was snel verzameld, maar er kwam steeds iets tussen om eraan te starten.
Tot ik het niet meer kan uitstellen!
De tassen maakte ik alle 2 volgens het principe van de Menina-tas uit "Zo geknipt" en de stof had Joma nog liggen. Alleen de afmetingen heb ik aangepast zodat alles er netjes in kan. De tekeningen op de voorzijde van de tas werden op lichte katoen (slecht hoeslaken) geschilderd met stofverf.
Ik maakte ook een verjaardagsT-shirt, een vlaggenlijn en een kroon zoals je bij polkadotjes kan vinden.


De kroon kan ook gebruikt worden als kleurenspel. De ene kant van de stof is gemaakt in een mooi, gekleurd stofje uit Joma's kast, de andere kant is gemaakt in een effen stofje. Op het effen stofje werd velcro gekleefd en er werden papieren schijfjes voorzien. Met een kleurendobbelsteen kan je bepalen welke kleur van bol je op de kroon kleeft en zo geraakt je kroon mooi versierd, net zoals die van Anna! Een zakje om het spelletje in te steken was snel gemaakt.
Van de verteltas "Anna eet graag fruit", heb ik geen foto's van het uiteindelijke resultaat. Misschien komt die nog wel eens!

Zus 1


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk seg! Het is echt een prachtig geheel, een feest om mee thuis te komen! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg knap! Ik denk dat veel juffen hier erg blij mee zouden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen