donderdag 18 augustus 2016

My Billie boys #2

Mijn jongens waren allebei onmiddellijk verkocht door de stof.
Goed dat ik voldoende gekocht had, en blij dat ik het goed had ingeschat. Het komt tegenwoordig vaker voor dat ze hun neus ophalen voor stofjes die ik meebreng.
Sinds kort hebben we dan ook een nieuwe "afspraak": diegene die mee naar de stoffenwinkel gaat, mag zelf een stofje kiezen...
Dit is ook niet ideaal, want zo hebben we onlangs een stofje gekocht dat Zoon 1 de max vond, en ik maar niets. "Ik mocht toch kiezen, mama, " Daar sta je dan...
Deze keer mochten ze ook alle 2 het modelletje van het t-shirt kiezen.
Zoon 1 koos voor de envelophals (af en toe maakt hij echt vreemde keuzes, maar hé, ik moet ze respecteren, want anders moet ik het hem niet vragen!). Ik had zelf nooit overwogen om zo eentje te maken voor een 9-jarige... Ik vroeg me af of dit niet meer voor baby's en peuters is. (Maar hij staat er wel mooi mee!)
Zoon 2 voor een t-shirt met een zakje, maar dan zonder zakje... Snap je?


Patroon: Billie Zonen09
Stof: Madeline de Stoffenmadam
Zoon 1 draagt het eigenlijk niet zo graag. Hij zit de hele tijd aan de hals te trekken en vindt het te klein. Waarschijnlijk omdat de halsboord zo hoog komt.
Zoals je ziet op de foto zit zijn halsboord ook alweer niet meer goed, ik vermoed dat ik ergens nog een extra stiksel moet geven om het vast te laten zitten.
(Je moet ook eens zien hoe hij een t-shirt uit trekt. Dat kan veel verklaren.)
Volgende keer ga ik niets vragen, en gewoon doen waar ik zelf zin in heb, maar met de stof die ze zelf gekozen hebben. Win/win!
En, ik denk dat ze ook alle 2 een maatje groter mogen hebben...

Zus 1

4 opmerkingen:

  1. Billie valt eerder smal en kort, dat ondervond ik ook al. Maar de stof vind ik alvast geweldig tof! Fijn dat ze zo dezelfde-maar-niet-helemaal t-shirts hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit te gniffelen, écht... Niet omdat ik geen fan ben van de shirts - integendeel, die zijn prachtig - maar omdat ik veel herken; de eigen goestingskes en hoe dat niet helemaal jouw ding is. Maar ook hier dezelfde overtuiging; als je het hen vraagt kun je niet zomaar negeren. Ik lees alleszins mee om te zien wat het resultaat is van jouw evenwichtsoefeningen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel toffe t-shirts. Tja ze weten goed wat ze willen en niet willen. Maar volgende keer komt dat ook weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat hij dan toch niet helemaal achter zijn keuze kan staan. Ik vind het een toffe uitvoering. Leuk stofje en ik vind enveloppehalsjes helemaal ok voor grotere kindjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen