woensdag 8 april 2015

Lenteswap

In mijn vorig bericht schreef ik het al eens, ik ben overal graag bij, ben soms bang om leuke dingen te missen...
Wel hier ook weer.
Af en toe passeerde op facebook het groepje "Swapperdeswap". De naam maakte me nieuwsgierig, net als de losse reacties die ik van andere groepsleden tegenkwam.
Bleek er net een grote lenteswap in het vooruitzicht te zijn. Schrijf ik me in? Of wacht ik liever af? Mensen rondom mij maakten zich zorgen in de trant van "wat als het cadeautje dat jij krijgt, helemaal niet mooi is?" of "stel je voor dat jouw cadeautje niet toekomt..."
Uiteindelijk, wat heb ik te verliezen?
Ik schreef me in en wachtte vol spanning op het moment dat de swapmaatjes "uitgedeeld" werden.
Dat mijn swapmaatje achter de deur woont, is super! Zo kon echt het volledige bedrag aan cadeautjes voorzien. Hoefde ik niets opzij te zetten voor de verzending!
Wat me opviel aan haar fiche (jaja, in het begin moet je een uitgebreide fiche invullen met al je gegevens ;-) van lievelingsstofje tot hobby's van je huisgenoten) was dat ze romantische is... Iets dat ik helemaal niet ben!
Dus op deze manier maak ik dingen die ik anders nooit zou maken, of werk ik met stofjes die ik voor mezelf niet zou gebruiken. Superleuk om zoiets te doen, maar oh zo spannend. Want wat als blijkt dat ik het toch fout inschat?

 De paashaasjes haakte ik volgens een gratis patroon dat ik vond op pinterest.
Het mandje maakte ik met een overschotje van canvas en een stofje uit Joma's grote stoffenkast. (Dit is het mandje dat we gaan maken tijdens het naaicafé in mei, moest er nog iemand interesse hebben...)
De stoffen bloemen maakte ik ook met stofjes uit Joma's grote stoffenkast. De vaas is een fles van fruitsap...
In de Action kocht ik een canvas. En met de hulp van Joma en haar Scan and Cut, maakte ik vlinders uit verschillende kleuren papier. Een beetje lijm op hun buikje, en klaar!

Alles werd netjes ingepakt, en mijn lenteswap cadeautje kon afgegeven worden.
Iets later kreeg ook ik bericht dat mijn swapcadeau was toegekomen in de krantenwinkel.
Het openmaken moest op een vaste dag. Het pakje lag hier te blinken, en iedereen die langskwam (en er interesse in had) liet ik eens voelen aan het pakje.
Afgelopen maandag mocht ik het pak open maken, en dit zat er in:

een grote stoffen tas, een pennenzak en een schriftje overtrokken met hetzelfde stofje. Voor de jongens werden er sleutelhangers gemaakt! Superleuk!
De tas heb ik gisteren al meegenomen naar het strand. De jongens hebben elk een sleutelhanger gekozen en de pennenzak is reeds gevuld. Voor het schriftje zoek ik nog een goed doel (niet zomaar laten "volschrijven" door zoon 2), maar wees gerust, dat komt er wel!

Laat de volgende swap maar komen!
Zus 1

2 opmerkingen:

  1. Leuke swap gemaakt en gekregen.Ik heb me ook net lid gemaakt en had jouw toffe dingen al voorbij zien komen.Zelf was ik te laat om met deze swap mee te doen maar heb me al ingeschreven voor de verjaardagsswap en nu maar hopen dat ik in juni ook echt durf mee doen want als ik zie wat jullie maken/krijgen,amai knappe spullen tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hè zo'n swap! Die konijntjes haakte ik trouwens ook al eens. Ideaal voor de tijd van het jaar natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen