zondag 14 december 2014

Er was eens ..... een kleine prins!!

Dit stond al lang op het lijstje om te posten,
en maakte ik mezelf wijs het morgen te posten,
morgen is vandaag geworden,
6 maanden na de feiten -schaamrood op de wangen is zichtbaar -.
Om me niet al te schuldig te voelen, trek ik de kaart van druk, druk, druk :-)

Er was eens ....
zo starten toch de meeste verhalen?!!
In alle verhalen heb je een vrouwelijke en mannelijke hoofdrolspeler,
en een nog onbereikbaar doel 'gelukkig samen zijn',
zo ook dit verhaal.
En in alle verhalen heb je
fijne hoofdstukken,
avontuurlijke hoofdstukken,
hoofdstukken om snel te vergeten
en uiteindelijk het laatste hoofdstuk waar iedereen nog lang en gelukkig leeft,
zo ook in dit verhaal.

Op het einde van dit verhaal, werd de kleine prins, RAÏS geboren - wat ook wel koning betekent -!!!!

We mochten mee aan de zijlijn van dit verhaal staan.
We zorgden voor afleiding, een back-up-plan om mee de geboortelijst te kiezen, een luisterend oor en een helpende hand.
Over dat laatste wil ik het even hebben.
Ook al heeft de papa een echte oude Singer thuis staan, er zelf achter kruipen was niet aan de orde.
Bij de mama geen gebrek aan ideeën, wel een gebrek aan geduld om ideeën waarin een stikmachine in voorkomt uit te voeren. Dus durfden ze bij me aan te kloppen.

Ze vroeg of ik een overtrek kon maken voor een tweede hands park-kussen,
zij zorgde voor de stof en ik zou het tijdig afwerken
- pas wanneer meneertje naar huis mocht, vonden we een gaatje om het kussen EINDELIJK in het park te leggen -.

Ik gebruikte de joma als persoonlijke handeling om tot een kussen te komen
en hopla,
op een kleine voormiddag was ie klaar




patroon: zelf bedacht - merci Joma -
stof: .... stitch&co
kamsnaps: van bij de joma
groene paspel: stitch&co

et voila 
een gevuld park,
 om jullie een realistisch beeld te geven :-),





het aapje dat het park vult,
is mijn jongste aapje een half jaar geleden :-)

Voor de babyborrel maakte ik van de restje stof nog een mandje,
naar dit recept,
maar dan de ronde versie




en ik vond op Pinterst nog een leuke afbeelding,
daar moest ik iets mee doen,
wetende dat de papa in de scouts ne WOLF is,
dit kon ik dit ECHT niet laten liggen





Ondertussen zitten de kleine prins en mijn klein aapje samen bij de onthaalmoeder,
- héél toevallig, echt waar, -
kan hij niet meer in de t-shirt maar groet hij me dagelijks met zijn guitige glimlach!
Fantastisch toch!!

zus 3

1 opmerking: