vrijdag 10 oktober 2014

with your kliks and your klaks .....

Ik geniet van Tegen De Sterren Op,
ik blijf er niet voor thuis maar als het opstaat, blijf ik wel kijken.
Sommige typetjes vind ik goed, zeer goed van andere heb ik mijn bedenkingen,
zoals bijvoorbeeld Herman Van Rompuy,
het wordt op den duur wat langdradig
maar ik moet steeds glimlachen bij het zinnetje with your kliks and your klacks.

Nu wordt dat zinnetje bij ons vooral gebruikt om de oudste dochter te waarschuwen bij waaghalzerij.
Afgelopen dinsdag zaten we aan tafel
en zoals altijd probeert dochterlief stiekem van tafel te sluipen,
een zittend gat heeft ze niet,
ze schuift subtiel op naar de zijkant van haar stoel,
haar poep gaat 'stiekem' een beetje omhoog
en meestal volgt er dan al één voet richting grond,
helaas vond haar linkersok geen grip meer op de triptrap
en daar ging dochterlief met haar knep tegen de tafel met traantjes en geschreeuw tot gevolg.

Dochterlief werd natuurlijk getroost,
traantjes werden gedroogd,
anti-blauwplekkenzalf werd duchtig gesmeerd.
Er werd bevraagd wat er nu net was gebeurd
en wat we in het vervolg gaan doen.
Dochterlief antwoordde met een nog huilerig stemmetje:"Niet meer vallen met mijn kliks en mijn klaks van mijn stoel!"
HILARISCH!!!!!! Houd je dan maar een serieus :-)
Na nog een klein knuffelmoment kon er bij haar ook weer een glimlach af.

Het zette me wel tot nadenken. Wat zeggen we toch allemaal! Ik sta niet bij alles stil wat ik zeg, moet ook niet vind ik. Maar op zo'n momenten valt het op dat kinderen die woorden wel overnemen en nog eens vlotjes gebruiken in een redelijk juiste situatie.
Wat moet die juf dan soms niet horen! Of grootouders! :-)

Bij welke uitspraken van je kids, moest je ook eens denken: Waar haalt ze het?! Aja bij ons!!!

zus 3

5 opmerkingen:

  1. haha, erg herkenbaar! Mila, 5 jaar, zei gisteren tegen mij, nadat ik tegen de papa aan het 'zagen' was dat hij wat sneller zijn werk moest doen:' Mama, ja, wij zijn meisjes, wij gaan dat zaakje hier moeten oplossen eh, want van de mannen zal het niet afhangen hoor!'
    Werkelijk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL voor allebei die kinders, Liezewiezewoes en zus 3! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb nog geen uitspraak, ons kindje praat nog niet goed
    maar...
    hey, ik vind jullie blog heel leuk en ik heb jullie daarom opgegeven voor de Sunshine blogger award. hier lees je er meer over http://veronkiedw.blogspot.be/2014/10/sunshine-blogger-award.html het is geen verplichting natuurlijk he
    groetjes

    veronkiedw.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha grappig, haar uitspraak, niet haar val uiteraard...
    Het petekindje van mijn vriend heeft zo eens voor het schaamrood op haar papa zijn wangen gezorgd.
    De papa vertelde nog al eens over zijn collega, dat het zo "ne gudderkloot" was. Op een ochtend arriveert haar papa met die bewuste collega terwijl Marie zich klaarmaakt voor school, zei ze ineens, seg papa, is dat diene gudderkloot?? Oeps!

    BeantwoordenVerwijderen