zaterdag 18 oktober 2014

over een veel te frisse, maar mooie pyjama

Afgelopen zomer trok Zoon 1 met de scouts op kamp. Ik herinner mij uit mijn scoutsperiode dat ik het vaak koud had 's nachts! Ik voorzag hem dus van een lekker warm dekentje, gaf hem een sponzen pyjama mee en natuurlijk zijn degelijke slaapzak.

Gisteren vertrok hij op weekend. Met een degelijke slaapzak, dat wel, zonder zijn warme dekentje, maar wel met een nieuwe pyjama. En deze is niet van spons!!!
Een short, met T-shirt!

Wie had gedacht dat de jongens in een tent gingen slapen aan het lokaal?
(Zijn nieuwste fleece stak ook in zijn weekendtas. Ik hoop dat hij er aan denk om iets warmer bij aan te doen, als hij koud heeft 's nachts...)

Ik heb alvast aan hem gedacht toen ik ging slapen, en toen ik vanmorgen wakker werd vroeg ik onmiddellijk af of hij geen kou zou gehad hebben. (Ik ging er ook van uit dat hij al lang wakker zou zijn, om 8u 's morgens...)

Het patroontje van de short komt uit "Het grote naaiboek".
De stof kocht ik 2de hands,...
Zoon 1 koos op de stof de mooiste dino. Joma zorgde ervoor dat hij geflockt op het T-shirt kwam!
Mooi, maar niet warm...
Zus 1

5 opmerkingen:

  1. heb een foto kunnen delen op een besloten groep in FB, prachtig dino heb jij gekozen om er een mooie geheel van te maken...met de kou zal het wel meevallen, zeker als je mag slapen in een pyama die je helemaal zelf hebt mogen "stylen"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk er ook zo over: als je zelf zoiets mag kiezen is de kou bijzaak die voel je niet! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig was het gisteren warm weer! Het werd een mooie pyama!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Korte update over het weekend: Zoon 1 heeft geen pyjama aangedaan om te slapen. "Hij had hem niet gevonden!"
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen