woensdag 17 september 2014

we gaan op vakantie en nemen mee ...

* een outfit voor de kids serieus moeten aanpassen,
* een verrassing voor super papa,
*een zwemzak voor de dames
* en niets voor mezelf, aangezien plannen maken en deadlines niet altijd samen gaan.
 Maar ik maakte heel veel mooie herinneringen op vakantie en maakte een super tijd mee, was lang  geleden dat we nog       eens met ons gezinnetje voor een lange tijd alleen konden zijn :-)

Eerst een klein woordje vooraf:
Ik was een tijdje geleden in het verre Eindhoven en vond daar twee couponnes voor geen geld. De ideeën borrelden zich op.



De vakantie lag al vast dus ik wist dat ik héél veel tijd ging hebben om voor elke dochter
- een broek,
- een short
- een vestje
- en een leuke t-shirt te maken.
Plan was om voor dochter 1 alles in het rood te doen en voor dochter 2 alles in het blauw.
Het idee was  "wanneer we op verlof vertrekken, weer nog niet gekend, te vertrekken in een short met leuke t-shirt maar wat als het nu regende dan zouden we een vestje en een lange broek nodig hebben". De couponnetjes leenden zich perfect in grote uit om dit alles te kunnen maken.
Voor de t-shirts had ik bij haar leuke "Lillestof" gekocht.
Maar eerst moest er een test-modelletje gemaakt worden, no way dat ik fouten knip in zo'n mooie stof.

De testversie was redelijk snel klaar, we spreken over de maand mei,




en zijn nu al redelijk afgedragen, maar het modelletje werd GOED bevonden,
dus hop naar de volgende stap: de GOEI stof verwerken!!

We wassen alle stofjes eerst vooral, ook hier wil ik geen foutjes :-)
De goei stof werd vrij snel geknipt maar dan werd het enige doel van de stof, nog meer stof vangen,
tot opeens de vakantie dichterbij kwam,
lees, een week voor het vertrek moet ik mijn ambitieus plan serieus wijzigen,
geen lange broek,
geen vestje
alleen maar een short voor mijn dames
en moeten we helaas vaststellen dat het weer op maandag 25 augustus niet bepaald warm was,
maar de dames moesten zo de auto in :-)



Niet de dresscode die ik voor ogen had, maar dat maakte de vakantie niet minder.
Sfeerbeelden van onze eerste momenten in Landal-park te Zeeland:







 blijven staan is niet haar sterkste kant,
vandaar de wazige foto's

patroon t-shirt: Ottobre 3/2014, Brave Fireman
patroon rode short: Knippie, short, maat 104
patroon blauwe short: Knippie 3/2014, broek, maat 74/80


* Er worden veel hemden gemaakt voor de geweldige wederhelft, hier, hier en hier 
maar ook daar ging de tijd me iets te snel,
wetende dat er al enige tijd een patroon klaar ligt maar ik ben nog niet zeker van de stof die er bij ligt,
dus maak ik een slaapshort (oud model losgemaakt en in een nieuw jasje gestoken) met een 'superman' flock want dat is hij wel. Alleen jammer dat ik het strijkijzer iets te lang er heb op laten staan, nu een wit randje en na een wasbeurt, is het nog steeds zichtbaar.



stof: ik zou het begot niet meer weten en ik vind het ook niet meer terug :-(

en maakte dochterlief een tekening voor 'de beste papa van de hele wereld!!'

* de zwemzakken hebben een verleden, zie hier
en we gebruikten ze voor een fijn dagje aan het strand




En voor ik het wist was de vakantie weer voorbij: goed gevuld, fijne kids momenten, fijne koppel momenten, .... wat we dus echt nodig hadden!!
Alleen jammer dat vakantie zo voorbij vliegen :-(
zus 3


Geen opmerkingen:

Een reactie posten