donderdag 6 maart 2014

Vickie de viking

Carnaval...
De zonen mogen steeds kiezen in wat ze zich willen verkleden.
Zoon 2 koos terug voor zijn verkleedkledij van vorig jaar, maar met een andere toets.
Vorig jaar was hij verkleed in Wickie de Viking (zijn grote idool). Hij had toen voor zijn verjaardag een echte Wickie helm gekregen, dus het enige wat ik moest maken was een vest/bovenstuk/hemdje/... (want hoe noem je dat nu wat hij draagt? Zoon 1 zei botweg "Wickie is een meisje want die draagt een kleedje! Het heeft er inderdaad iets van weg, maar dat kan ik Zoon 2 niet duidelijk maken.)
In een Knippie van vorig jaar vond ik een vikingpak. Ik maakte het met restjes fleece en teddy dat ik nog liggen had, en nepbont die ik bij Nekkertex gevonden had. De knopen op het pak knipte ik uit knutselrubber.
Dit jaar wou hij het pak dus nog eens gebruiken. In Colruyt vonden we een andere helm. Van de "slechte viking" en zo veranderde hij van figuur. Van Wickie de Viking naar slechte viking...
De andere attributen waren wel dezelfde als vorig jaar. Opa opa had toen voor elk van de jongens een zwaard en bijpassend schild gemaakt. Natuurlijk moesten die mee!
Kijk, straalt mijn Vickie de Viking niet?
De ochtend van het carnavalsfeest was het nog even heel spannend. Aangezien mijn jongens zich niet graag verkleden had het pak een heel jaar in de verkleedkist gelegen. Ik had er niet meer aan gedacht het op voorhand eens te passen. Gelukkig had ik het toen goed "op de groei" gemaakt, en is zoon er nog niet uitgegroeid. Feestje kon beginnen!

Zus 1

1 opmerking: