maandag 27 mei 2019

BOB, het eerste patroon van Atelier para Ti

Bob is het allereerste patroon van Atelier para Ti.
En wat voor een patroon...
Je kan sowieso kiezen tussen een kleuterrugzak, of een exemplaar voor volwassenen.
En ook dan heb je nog verschillende opties: met een schuine steekzak, of een voorzakje met een rits. Met een zijzakje, een drinkbushouder, of borstgesp,... Kortom, je kan eindeloos variëren.
Ik koos ervoor om een exemplaar voor manlief te maken. Stoer, strak, en zonder veel tralala's...
Het rugpand en bodem maakte ik uit zwart kunstleer. Voor de rest van de buitentas gebruikte ik een schuin geweven jacquard. (Je ziet, ook qua stofkeuze heb je ongelooflijk veel mogelijkheden)
De hele tas voerde ik met een groen/zwart soft-cactuskatoentje.
Manlief is in zijn nopjes met zijn nieuwe rugzak (bij het kopen van schoenen ging hij die nemen die best bij zijn rugzak pasten!)
Hij moet echter opletten voor de jongens, want ik vermoed dat zij de rugzak sneller in gebruik gaan nemen!
En anders ga ik er voor hen ook nog een moeten maken...




schuin geweven jacquard: Pieke Wieke
zwart kunstleer: K-Bas
stof voering: we want waves, green: Soft Cactus bij Madeline de Stoffenmadam
ritsen en tassenband: Nostex
vlieseline: Madeline de Stoffenmadam

Wil je zelf graag aan de slag gaan met dit patroon? Je kan het papieren exemplaar kopen bij Atelier para Ti, K-bas, Bobby Sewing, De stoffenkamer, Atelier Linabo, The Sewing Loft, Madeline de stoffenmadam, Madam Trico, LanaLotta en Huis van Katoen.
Natuurlijk kan je ook een pdf-patroon verkrijgen bij Atelier para Ti!

Op de blog van Atelier para Ti, kan je terugvinden wat Tine (de madam achter het patroon), zelf van haar patroon vindt, en hoe het allemaal tot stand is gekomen.

Hou onze social media in het oog, want op 14 juli kunnen jullie, onder onze begeleiding, zo'n exemplaar maken!

Zus 1




3 opmerkingen: