dinsdag 19 september 2017

Het was af! Helemaal!! # 2 Theo

Zoals zus 1 het al schreef,
het feest was af, af en nog eens af.
De foto's van de photoboot zorgen nog steeds voor een glimlach op mijn gezicht!!

Een feest, dus mooie kleren!!
De plannen kregen concreet vorm in mei
- just knot it-kleedjes voor de dames
- een theo-hemd voor manlief - zit me al in de vingers :-), zie hier, stoef, stoef -
- en een kleedje voor mij, ik was er nog niet uit welk patroon, niet TE cocktail-gala-jurkjes-achtig-iets maar dan ook weer niet een gewoon simpel tricotkleedje, .....
Dat vond ik het moeilijkste, een kleedje voor mezelf.

Wat post ik nu eerst :-)
Zal ik gaan voor het hemd van meneer,
het laatste stuk dat ik maakte,
zo zelfzeker ben ik er aan begonnen,
aja, het vorige was perfect gelukt.

MAAR
Wanneer manlief het mooie hemd past - den donderdagavond voor de zaterdagochtend dat ze gaan trouwen
en vreemd,
het lijkt wat langer - de vorige versie was van linnen en ik vermoed dat deze ook een beetje gekrompen is -
en nog vreemder, hij doet zijn mouwen zo grappig dicht,
ik dacht, trek die mouw nu een keertje goed
en wat blijkt
ik heb bij het patroon doorknippen - moest het verlengen -
om één of andere reden de merkjes verkeerd gelegd
met als gevolg dat manlief zijn manchetten aan de voorkant van de mouw toegaan ipv aan de achterkant.

Even stond de tijd stil maar ik heb het zo gelaten,
ik had geen tijd, zin - en de moeite om na te denken hoe dit op te lossen - meer om hier nog iets aan te doen.
En manlief stelde voor om zijn vest lang aan te houden en indien hij deze uitdeed, ging hij zijn mouwen oprollen, snor-plan!!!



de dochters stonden wat zottekes :-)
je moet ze er bij nemen


de achterkant


een beetje meer zicht op de voorkant
maar ook hier wil dochterlief graag mee op de foto

Van de manchetten heb ik geen foto's gemaakt,
te beschaamd
maar als je goed kijkt, kan je het zien op bovenstaande foto.
Op het feest was ik het al vergeten en niemand lijkt het gezien te hebben - of deden alsof -

Ik heb nog een stofje liggen voor een nieuw hemd, iets minder zelfzeker en iets aandachtiger hoop ik het tot een goed einde te brengen.
Wie het fantastisch goed tot een goed einde heeft gebracht, is zus 1, hele mooie Theo's,
wacht maar af!!!!


patroon: Theo, zonen09
stof: Square, designed for you by Poppy
fornituren: Nostex

Tot de volgende,
zus 3

6 opmerkingen:

  1. zonder fouten geen leercurve, deze fout zal je nooit meer maken, en je papa's kindjes met de papa, ze zien er in alle geval stralend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch een schoon hemd en had je nu die manchetten getrokken dan had ik die fout waarschijnlijk ook niet opgemerkt hoor. Weer een prachtwerkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. iedere keer opnieuw moet ik een bestaand hemd uit de kast nemen om te kijken hoe die manchetten dicht moeten, je bent dus niet de enige met dat probleem ;-) in ieder geval mooi hemd en dat is wat telt

    BeantwoordenVerwijderen