zondag 16 juli 2017

een JACK voor .......... meisjes :-)

Toen we in april een zo(o)ndag deden,
liet Sharon weten dat er in juni ook een zon(o)dag was, maar het project was nog geheim. 
Zin om mee te doen, ongeacht het model of het soort stof??
Dat moet je ons geen twee keer vragen,  JA natuurlijk!!!

Iets voor de 'uitgerekende' datum, kregen we HET doorgestuurd: Een JACK, een stoere blazer al dan niet met kap, al dan niet met zakken -verborgen, opgestikt, .....
Weer verschillende mogelijkheden voorhanden, zoals we van Sharon gewend zijn.
Zus 1 ging voor er één voor haar jongens maken. Ik heb even getwijfeld of ik me ook een mannelijk slachtoffer zou zoeken maar mijn jongste dochter is soms een halve jongen, dus ben ik voor een meisjesversie gegaan.

En dan volgt de fijne klus: patroondelen uitknippen, stofkes bij elkaar zoeken, knopen zoeken - en niet direct vinden - , twijfelen of je nu wel of niet biais neemt en neem je dan net opvallende of net niet, .... . 
Altijd fijn om te doen, zo zie je het een geheel worden!!!

Met veel goesting zijn we naar Gent getrokken en zoals de vorige keer kwamen we weer terecht in een fijn gezelschap, werden we ondergedompeld in een fijn entertainment van de dames, met fijne ondersteuning, lekker, maar echt, lekker eten en drinken, .... = een super gezellige me-timedag met alles er op en er aan!!!

We moesten helaas vroeger naar huis, dus onze projecten waren nog niet klaar.
Ik maakte de belofte om zo snel mogelijk de Jack af te werken maar met schaamrood op de wangen moet ik bekennen dat hij pas sinds afgelopen vrijdag af is.
Ik was nog een keer begonnen aan de kraag maar dit liep fout en na een paar keer lostornen heb ik het opgegeven, sorry!
Een super fijne naaidate met An en Carolien, zorgde er voor dat ik hem afwerkte, - en wonderwel zat de kraag er direct juist aan!! - Carolien had ook de ideale knopen liggen = hoe fantastisch is dat!!!!

Daarnet dochterlief nog even voor de lens gezet en ik ben blij, fier, content, ..... met deze Jack en dochterlief ook :-)
- En nu ik de foto's bekijk, valt het op dat ik beter nog een keer aan de bovenste knoop had getrokken, want het broddelt nu een beetje, maar dat krijg je dus goed hé :-) -








ik ben dat toch gegaan voor de opvallende paspel
en vind het zelf een schot in de roos :-)




mevrouwtje is niet boos hoor,
met deze uitdrukking zegt ze " 't is beu" zoals ze 
op z'n Gents zouden zeggen :-) :-)


patroon: 
stof: 
walvissen, lillestof
koraalrode stof, madeline
fournituren: 
biais en garen, madeline
knopen, gekregen van Carolien 
die ze kocht bij Veritas

Ik maakte een 110 en in mijn aanvoelen zit hij haar als gegoten en kan ze hem nog eventjes afdragen!!
Mijn meid is nu al verkocht aan hare blazer, hij moest ook mee op playdate en daar werd we overladen met complimenten, bloos bloos maar wel heel leuk. Dus bedankt Sharon en Isabelle!!
Mijn man heeft de haren gedaan :-). Hij volgde onlangs een workshop bij crealief en hij wil, alles wat ie geleerd heeft, blijven onderhouden, TOF hé!!

Nog een fijne zondag,
zus 3, met een grote glimlach op haar gezicht, van puur contentement :-)

9 opmerkingen:

  1. Keitoffe Jack !! Schone kleurtjes !!
    En over die haren workshop mag je mij altijd wat info bezorgen... 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Super mooi! Ik ben vooralsnog blijven steken in de "zoek stofjes en verander 10 keer van gedacht over het aantal opties", maar ooit komt het goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk! En knap van je man ook, dat zou de mijne totaal niet zien zitten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, ik zou niet weten waarom Jack niet kan voor een meisje... zie eens hoe mooi dat is!
    En een pluim voor de man, dat zou hier niet goed komen vrees ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dikke proficiat aan de ontwerper, de naaister, het model en haar kapper ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jack had ik nooit voor meisjes bedacht, maar hij (of is het nu zij?) is geweldig! Echt supertof, gekleed en toch speels.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwie, een fantastische Jack! Goed dat je voor de contrasterende paspel ging, maakt het geheel af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie stoffencombinatie. En die opvallende paspel maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen