vrijdag 16 juni 2017

Theo voor manlief, check .............

De theo's zullen nog even om jullie oren vliegen,
want we hebben er de laatste tijd samen 5 gemaakt.
Aanleiding was het communiefeest van mijn petekind.
- en dat hemd hebben jullie allemaal al bewonderd in onze vorige blog ;-) -

In februari konden we genieten van een fijne workshop bij Zonen 09, Sharon en Isabelle stonden ons bij met al hun raad en hun geweldig Gents accent.
- zet een workshop op je bucketlist, het is echt de moeite -
Ik maakte er een proefhemd voor manlief, zus 1 was optimistischer en maakte er een 'echte versie' voor haar man.
Mijn proefversie kan ik nog niet tonen - een blogpost volgt nog :-) - maar ik kan nu wel showen met mijn 'echte versie'.
  schoon van ver .......


maar ook dichtbij is het héél mooi :-)

 het voorpand 

met lange mouwen!
- Jani zou trots op me zijn -
Het borstzakje kent een 'andere' omlijning dan het officiële, 
noem het een eigen touch uit onoplettendheid.
Het meeste stress kende ik voor het maken van de knoopsgaten!
- nog nooit van mijn leven er zoveel gemaakt en dat op één pand -
Deze zijn echt schoon van ver
maar ver van schoon.
Ach, oefening baart kunst en manlief speelde het spel mee door 
te zeggen dat het echt goed was!!


de mouwkapel, 

zo spannend om dit te maken .
De wondertape is hier mijn beste vriend geworden
en de fijne uitleg van Isabelle was een grote steun!
En jongens, hier ben ik best fier op!!


 het rugpand

Ik ben blij dat ik bij mijn eerste gedacht ben gebleven 
en een paspel heb verwerkt in het rugpand.
Breekt op een fijne manier het rugpand.


 de staander

De stof kan je eigenlijk langs beide kanten gebruiken.
Manlief was in het begin niet echt enthousiast over de stofkeuze,
dacht dat het te donker zou zijn.
Dus toen ik begon over enkele accenten in het zwart,
zag ik lichte paniek in zijn ogen.
Alleen de staander en de mouwkapellen zijn net dat tikkeltje anders.
Ik vind het goed en hij ook.

Ik was al fan van het kidspatroon en nu heb ik de mannenversie met veel liefde omarmd.
Manlief laat weten dat het hemd voor een trouw in de zomer, ook zelfgemaakt mag zijn maar dan gaat ie wel mee stof kopen. 


patroon: Zonen 09, Theo
stof: Georgette, Raw Dots, 
fournituren: Nostex
  
 Een super contente zus 3

6 opmerkingen:

  1. Amai knap dat je dit aandurft! Zelfs mét workshop...
    Goed resultaat hé! Die knoopsgaten, daar blijf ik ook mee sukkelen. Misschien moeten we gewoon nog heel veel hemden maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!!! Ik deed even van close up bij de staander en die is echt zo mooi afgewerkt. Jammer dat die workshops altijd zo uit de buurt zijn. Anders ging ik direct! Super super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. uw mooi model staat mooi met dit mooi model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, heel mooi!! En prachtig stofje heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen