woensdag 1 juni 2016

My Billie boys #1

Het is telkens zo moeilijk...
Wanneer ik een supermooie, echte jongensstof vind, kan ik ze niet laten liggen.
(Ook al ben ik me er van bewust dat het lapje waarschijnlijk te klein gaat zijn.)
Dat ging ook zo met deze blauwe keverstof.
Hij lag lag in de couponnetjesbak bij Stitch and Co, en riep "pick me, pick me..."

Een mama van een taekwondo vriendje had me haar patroon van de Billie T-shirt van Zonen09 geleend (ondertussen heb ik het al zelf in mijn bezit).
Zoveel mogelijkheden, maar mijn keuze was snel gemaakt...

Voor het t-shirt van Zoon 2 gebruikte ik het basispatroon en maakte ik hem overwegend in de keverstof.
Stiekem hoopte ik dat mijn lapje toch groot genoeg was voor de hoogte van een voor- en achterpand, maar niets was minder waar...
Ik moest en zou er een t-shirt uitkrijgen voor hem.
Het maximum haalde ik uit de lap. Het stuk dat ik te weinig had, compenseerde ik met de boordstof.
Het resultaat... Om eerlijk te zijn... Het t-shirt is te kort... Hij loopt vaak met z'n rug of buik bloot...



Hetzelfde patroon werd ook voor Zoon 1 gebruikt. Hij liet me wel weten dat hij er graag een zakje op had.
No problem! U vraagt, wij draaien!
Als basis gebruikte ik super zachte zwarte tricot, ook van Stich and Co.
Voor de boordjes en het zakje had ik nog wat overschot van de keverstof...
Geen boordstof onderaan... het t-shirt past perfect...



"Matchende" broertjes, of hoe noemen ze ook nog weer?

Zus 1

6 opmerkingen: