zaterdag 2 mei 2015

Joepie! Gele gordel!

Zoon 1 doet aan taekwondo.
Wat gestart is onder het motto "het is goed voor hem om sterker in de wereld te doen staan", is uitgegroeid tot een sport die hij met hart en ziel doet.
Groot was dan ook zijn verdriet toen hij onlangs van de dokter te horen kreeg dat hij een tijdje niet mocht gaan trainen. Plichtbewust als hij (daarin dan) is, ging hij naar de training om langs de kant te kijken naar zijn vrienden.
Hij was net op tijd hersteld om mee te doen aan HET examen.
De kinderen worden per 2 bij een trainer geroepen en moeten de bewegingen en oefeningen uitvoeren die gevraagd worden... Alles heeft een Koreaanse naam, waardoor het voor mij "Chinees" klinkt.
Met veel geduld en kansen doen de kids hun ding en op het einde van de les luidt voor elk kind het verdict!
Voor zoonlief was dit een nieuwe gordel (geel) met al een streepje groen. Hij liep op wolkjes op het einde van de les. Zo trots, en ik ook!
Ik bedacht toen dat ik al een hele tijd geleden een sporttas gemaakt heb voor hem (hiervoor gebruikte ik een gele gordel), maar er nog steeds niet toe gekomen ben, om deze te posten. Bij deze dus...



Als model gebruikte ik Wiske II, uit Mijn tas.
Voor de binnenkant gebruikte ik gele canvas van Halsoverkop die ik bij Madeline kocht.
De buitenkant maakte ik in grijze canvas, gekocht bij Nostex.
En een gele gordel als tassenband, uit Decathlon, voor € 2,95 (voor 2,40m hé!). Zeg nu zelf, goedkopere tassenband ga je niet vinden!
Om het nog wat te personaliseren maakte ik een sleutelhanger in schrinkelpapier (met stiften er op tekenen is geen goed idee, met kleurpotloden lukt het wel.)
Als het zo'n vaart blijft lopen, moet ik misschien al eens beginnen na te denken over een tas met groene gordels...

Zus 1

5 opmerkingen:

  1. Dat hij dan maar niet te veel haast maakt, met die groen gordel, of dit mooi exemplaar belandt in een hoekje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof exemplaar gemaakt.Ik heb ook al een tas voor mezelf gemaakt,de Ida en de witte gordel als tassenband gebruikt!Proficiat voor de zoon,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend :). Kunt ge niet stiekem al aan eentje met een groene gordel beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een keitoffe tas. De binnenvoering is super en een goed idee van die gele gordel!

    BeantwoordenVerwijderen