zondag 16 november 2014

cadeautjes bij het doopfeest van Nichtje 4

Herinneren jullie het walvissenfeestje nog? Van heel lang geleden (lees begin zomervakantie)...
Indien je het niet meer herinnert, hier kan je Zus 3 haar verslag even nalezen.
Indien er toch een lichtje gaat branden, zal dit uit "1 van je verste hoekjes van de herinneringen komen", want het is echt al een hele tijd geleden...
Enfin...
Het was dus doopfeest, en bij een feest horen cadeautjes.
Aangezien ik graag iedereen gelijk voor de wet heb, maakte ik, net zoals bij het doopfeest van Nichtje 3, ook voor Nichtje 4 een jurkje en een pop met een bijpassend tenue.


Patroon komt uit Ottobre zomer 3/2013
"Hollywood Cerise"
Kamsnaps:Stich&Co
Stofje: Bellelien "With the birds sea" van Michael Miller
Tijdens het rond snuffelen bij verschillende webshops, kwam ik dit stofje tegen. Blij dat ik was dat het doopfeest eraan kwam! Ik had een gegronde reden om het te kopen!
Speciaal voor Nichtje 4...
(Ze mag er geen fel gekleurde rompertjes onder dragen. De stof is vrij doorschijnend, en om het te voeren ontbrak de tijd me.)
De achterkant van het kleedje deed ik met kamsnaps sluiten.

Bijschrift toevoegen
De pop maakte ik volgens het recept van "Tante Hilde".
Zo leuk om te maken...

Zus 1

3 opmerkingen:

  1. Ik herinner me dat nog die walvissen. Hele mooie jurk ook deze keer en heel tof met de bijpassende pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zwemmen de walvissen ook nog in het geheugen rond ;)
    Het verschijnen van dit stofje heb ik compleet gemist -maar wat een schoontje!- en je hebt het zo'n recht gedaan met dit patroontje. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh de poppen! Tof om te maken eh! Ik ga dat ook nog eens doen bedenk ik nu! En ho! Tof cadeautje dat je daar hebt gemaakt! echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen