zondag 15 juni 2014

feestjurken #2 deel 1

Een nichtje deed haar communiefeest en dus dat vraagt om een nieuwe jurk voor oudste dochter.
Ik vond het terug in SVDHZ, het hele simpele kleedje dat je wel vaker in blogland tegenkomt.
Het was ook de eerste keer dat ik een blinde rits inzette en om eerlijk te zijn, zo blind vind ik ze niet.
op de foto's is ze dit alle geluk wel
Ik heb er geen afkeer voor zoals ik eerst gevreesd had maar ik zal er nog veel moeten inzetten voor ik echt tevreden zal zijn :-)

Ik koos voor een oranje lintje
en wanneer het af was, vertelde dochterlief héél leuk dat ze het oranje lintje niet mooi vond.
Dikke pech,
het oranje lintje blijft!!
Ik had bij de JBC nog een leuk oranje vestje gekocht maar door het uitzonderlijk warme weer, is dat die dag nooit van pas  gekomen, ook weer 'alle geluk'




 en draai

 en draai

 en draai


 even terug op ons positieve komen, na al dat draaien


 'Mama wat moet ik nu doen?'
'Wat wil je nog doen na al dat draaien?'
'Weet'k ni!'




stofje: coupon bij 'Stitch & co'
lintje:lag al lang in de lintjesbak maar komt van Veritas
blinde rits: Nekkertex
patroontje: SVDHZ

dan gooien we maar een handkus 


's avonds kreeg ik een dikke merci van dochterlief omdat ik 'kleertjes' voor haar maak,
ooooooooooo

zus 3

4 opmerkingen:

  1. Plezant :)
    (voor die blinde ritsen... als ze inzit en niet blind genoeg is, kan het helpen om ze nog eens te stikken - eerst goed 'overplooien' en je naald dichter naar de tandjes toe zetten).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk stofje! En blinde ritsen worden idd blinder met oefenen :) En de tip van Khadetjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou jou ook een dikke knuffel geven na zo een kleedje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk kleedje, zij is alvast klaar voor de zomer én het communiefeest!

    BeantwoordenVerwijderen