dinsdag 13 mei 2014

Liebster Award

In het begin van de paasvakantie kregen we van Liesebieze een leuk berichtje. We kregen van haar een Liebster Award! Dit is een award die je als beginnende blogger krijgt, bij wijze van aanmoediging, en ook een beetje met als bedoeling de mensen achter de blog te leren kennen.


Nu, wij zijn met 2 om te reageren. Ik was op vakantie, en Zus 3 ziet met momenten door de bomen het bos niet meer (of omgekeerd, dat is al even erg!), aangezien ze terug is beginnen werken. Maar het komt in orde! Vandaag dus, mijn excuses voor de late reactie maar ik ga er vanuit dat ook jullie ervaren dat de tijd soms sneller gaat dan dat we zelf zou willen :-)

Dit zijn de regels, want die moeten er ook zijn: (Liezebieze, ik heb die integraal van jouw blog gekopieerd, sorry hiervoor!)
  • De Liebster Award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 Bloglovin volgers
  • Je moet "11 facts about me" delen
  • Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost
  • Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft
  • Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost
  • Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt
  • Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren
Zus 1 gebruikt roze, om haar antwoorden mee in te vullen, Zus 3 koos voor een mooi groene....

"11 facts about me"
1. kleuterjuf
2. leerde handwerken van de Joma (van borduren, haken tot naaien)
3. vaak met 101 dingen tegelijk bezig (wat niet altijd praktisch is, want dan krijg je minder gedaan)
4. mama van 2 zonen. Een krullenbol van 7, en een spring-in-'t-veld van 4
5. ik vergeet soms dat ik al zo oud ben
6. luistert graag naar muziek maar kan even goed genieten van de stilte
7. ik heb nieuwe loopschoenen en gebruik ze nu ook!
8. twijfels in verband met volgend schooljaar: ga ik leren koken of leren foto's trekken?
9. bakken is een andere grote passie
10. ik lees geen leesboeken, maar vind het heel knap dat andere mensen daar tijd voor kunnen vinden
11. soms wat nonchalant

1. trots op mijn totem vinnige koala en blij met heel de bende dames/heren die mij zo nog aanspreekt
2. tweelingzus van grote broer die welgeteld 4 minuten ouder is en recht had om vier minuten langer op te blijven :-)
3. denk te kunnen presteren onder druk en hier ook nog eens rustig onder te blijven, NIET DUS
4. in een ver verleden serieuze R.E.M-fan
5. ben al even met schoonbroer aan het plannen om terug te squashen (lees al twee jaar)
6. fan van neuzekestaart, ook wel cuberdonnekes-taart genoemd
7. kan moeilijk neen zeggen tegen mooie kleine/grote dingen die we echt niet nodig hebben, maar dan ook echt niet nodig hebben!!!
8. eet elke dag een pink lady
9. speel graag gezelschapsspelletjes en ja, ik wil het liefst winnen :-)
10. rijdt liever zelf dan te moeten meerijden met anderen
11. stiekem jaloers op dames die blijkbaar alles vlotjes geregeld krijgen én dan nog eens schitterend voor de dag komen

Dit zijn de vragen de we van Liesebieze doorgestuurd kregen:

1. Wat/wie zou je zeker meenemen naar een onbewoond eiland, en waarom?
Een computer met internet (en wat elektriciteit). Kan ik rustig zoeken naar leuke ideetjes, skypen met het thuisfront, de langverwachte fotoboeken maken, en een bootje boeken als ik het beu ben, zodat ik terug thuis geraak.
Een weekje mijn gezin, een weekje mij beste vrienden, een weekje mijn computer, een weekje mijn stikmachine, een weekje al mijn boeken die ik nog moet lezen, .... en dan beginnen we terug met mijn gezin .... . Zo kan ik aan alles wat ik belangrijk vind mijn onvoorwaardelijke aandacht geven, iets dat in het echte leven niet altijd loopt zoals je zou willen.

2. Waarom ben je beginnen bloggen?
We maakten al vaak foto's van mooie dingen. Maar met die foto's deden we niets, waarom niet delen via het www, bedachten we toen.
Ik zag vorig jaar het programma Shoot en hoe die dames spraken over hun bloggebeuren, vond ik knap. Wanneer ik zus 1 hierover vertelde, stelden we vast dat we veel complimenten kregen van vrienden, familie, kennissen op de dingen die we maakten, dus waarom niet de sprong wagen naar een eigen blog.

3. Als je de mogelijkheid krijgt mee te doen aan een blogdate, wie (van welke blogs) moeten er dan voor jou zeker bijzijn?
Elisanna! Ik denk dat dit één van de allereerste blogs is, die ik ooit bezocht heb. Heb er al een workshop gevolgd en vond het een hele fijne madam. Ook met Hilde van Hilde@home wil ik nog wel eens afspreken. Ook een toffe madam. An van de Paspelpoezen,... Onlangs waren we op de blogmeetup en hebben daar heel veel fijne mensen leren kennen. We doen niet moeilijk!
Ik ben fan van Khadetjes, hoe zij alles in elkaar steekt, fikst, prult, ... véél respect!!! Bij het lezen van de de berichten van With Love -by Eva, Liesewiezewoes en petrol en mint, compagnie -M verschijnt er meermaals een ooo, een glimlach, een herkenning, ... .
En dit met een glas witte wijn maar zoals zus 1 al zei: we doen niet moeilijk.

4. Wat was je favoriete project aller tijden?
Het maken van de geboortekaartjes en de doopsuiker van de 2 jongens. Maken van een Hennie De heks, handpop in mijn studententijd.
Vind ik best een moeilijke om te beantwoorden: ik heb al een heel mooi prinsessenkleed en zeemeerminnenkleed gemaakt voor petekind 1, ook het hele geboortestuff van de dochters waren zeer fijn om stiekem te doen, in taarten versieren zijn we ook wel sterk, .... . Pff, hop naar de volgende vraag.

5. Wat staat er dit jaar zeker op je to-do lijstje?
Op citytrip met manlief, en ééntje met Zoon 1. Naar waar, weet ik nog niet.
Verhuizen, eindelijk, en dan heel veel feestjes in onze nieuwe woonst houden. Twee jaar lang zijn we steeds naar vrienden geweest, etentjes bij hen, hebben we kerst en nieuw bij hen gevierd, ... en ik maakte de belofte eens onze woning klaar was, ik heel wat feestje zou organiseren!!

6. Als je nooit meer zou mogen naaien, hoe anders zou je leven er dan uitzien?
Mijn huis zou steeds opgeruimd en proper zijn, cadeautjes ruimschoots op tijd gekocht en we komen overal te vroeg toe.
Ik zou op een andere manier rommel maken: knutselen, fotoboeken, stempels, .... . en ik zou iets rijker zijn op mijn spaarboekje :-)

7. Met welke stof werk je het liefst?
Het soort stof blijft me gelijk, maar ik vind het wel super om met kleurrijke stoffen te werken.
Ik grijp nogal gemakkelijk naar tricot, mag je veel mee misdoen en het komt meestal wel snor.

8. Welk patroon laat je angstvallig links liggen, ondanks dat je het wel wilt maken, maar gewoon nog niet goed durft?
Ik vind zo'n grote handtassen of draagtassen super. Ik zou graag zo eens eentje maken voor mezelf, maar als ik zie welke technieken er allemaal bij komen zien... Tutorials hebben meestal massa's foto's... Ook een mantel voor mezelf maken zou zo leuk zijn!
Ik ga ook voor de mantel, dit staat al lang op mijn lijstje maar ik twijfel over model, stofkeuze, draagbaarheid, wat met het weer, ... . Ooit als ik groot en sterk ben :-)

9. Is er een projectje dat je ooit maakte, maar waar je nu van denkt: 'Wat heb ik mij ooit in mijn hoofd gehaald om dit te maken'?
Ooit maakte ik een jas voor manlief. Daar zijn heel wat mensen met wijze raad aan te pas gekomen om hem in elkaar te zetten. Het resultaat mag er wezen (hij draagt hem nu nog voor in de tuin te werken) maar ik maak hem nooit meer!
Ik heb twee kleedjes gemaakt, die super mooi zijn op de kapstok, maar eens ik ze aan heb moet ik heel veel redenen verzinnen om het aan te blijven houden en uiteindelijk wint mijn teleurgestelde blik in de spiegel en hangen we ze netjes terug, want wie weet, ooit draag ik ze met een glimlach!!
Ik heb ook een keer een vestje voor mezelf gemaakt en dit is na één keer dragen, bij de kringloopwinkel terecht gekomen, een schuine rits in een wollen jasje is ZO FOUT!!!

10. Welke winkel kan je nooit passeren zonder eventjes binnen te lopen, en meestal ook buiten te komen met iets nieuws?
Veritas. Ik fiets er voorbij als ik ga werken, en vaak heb ik toch nog iets nodig voor een projectje waaraan ik bezig ben. Of ik wil wel eens zien of ze het materiaal niet hebben voor een projectje waarvan ik op dat moment aan het dromen ben.
Dat zijn er meerdere: hema, H&M, veritas, .... (heb een heel klein gaatje in mijn hand)

11. Wat is jouw grootste zonde?
Ik verspil soms heel veel tijd op het internet.
Ook ik heb wat last van de tijd uit het oog te verliezen wanneer ik achter de pc zit. Ook het maken van te veel plannen, zorgt er soms voor dat ik niet goed weet waar eerst te beginnen en dan beginnen we aan niets, wat dan ook weer zond is!?

De award gaat naar:
Onze 10 vragen zijn:
1. Hoe ziet er een ideale zondag voor jou uit?
2. Wat is de laatste foto die je genomen hebt?
3. Wat kan je moeilijk laten liggen in je lievelingswinkel?
4. Welk project zo je zo overdoen, en waarom?
5. Wat heb je gisteren gegeten?
6. Wat is je lievelingsdier?
7. Wat is jou grote droom?
8. Wat zou je doen, als je massa's geld gewonnen hebt?
9. Wat is je lievelingsstofje?
10. Waarom ben je beginnen bloggen?

Zus 1 en zus 3



Geen opmerkingen:

Een reactie posten