vrijdag 28 maart 2014

Mijn tripje naar Eindhoven was ....

.....
om eerlijk te zijn, een beetje teleurstellend, ik had me er meer van verwacht.
Ik had van horen zeggen dat ik zeker een keer naar Eindhoven moest gaan want daar hadden ze qua stoffen gigantisch veel kraampjes! Ik had er ook op het net wat van gelezen dus nam zus 2 een dagje verlof en afgelopen dinsdag waagden wij ons aan Eindhoven.

Snel Eindhoven gevonden,
ook parking heel dichtbij,
op haar blog is dat heel goed uitgelegd (en je moet trouwens naar links gaan als je de parking verlaat :-)
eens de brug onder en het winkelcomplex door, sloeg het markt-gehalte wat tegen. 3 lange rijen met kraampjes en nog enkele in de winkelstraat. Het straalde absoluut geen markt-gevoel uit, toch niet zoals in Maastricht, waar we anders, op een vrijdag, naar toegaan.

Ok, we gaan nog niet panikeren, we gaan gewoon op zoek naar stofjes en natuurlijk die vele stoffenkraampjes.
Maar ook daar moesten we vaststellen dat we precies in Maastricht er meer van zien, ook van de fornituren.
Nu de prijzen waren wel schitterend en de ideeën sloegen me rond de oren, dat ik er bijna misselijk van werd. Het beperkt budget werd wat aangesterkt maar toen dat helemaal op was, heb ik mijn been stijf kunnen houden en niets meer gekocht. Dat was echt wel moeilijk, zeker als er maar 2 euro de meter, 1 euro de meter wordt aangeboden, grr.

Maar ik ben tevreden met mijn aankopen:



het stofje met de kindjes kocht ik bij Liezellove, op de big blogspotmeeting
en ik maak er voor beide dames een t-shirt van en voor de ene wordt er een training in het rood bij gemaakt en voor de andere dochter wordt het een training in het blauw,


dit stofje had ik al eens gekocht en een zwangerschapsrok van gemaakt, nu was het 3 meter voor 10 euro, dus toveren we dit ooit om in een kleedje,


dit kon ik niet laten liggen en ik kon ook niet kiezen,
ofwel voor de meisjes kleedjes
ofwel voor mij een sportieve 'thuis'trui
ofwel ....


hiervoor ga ik het LOUISA kleedje kopen,
ik ben eindelijk gezwicht :-)



en dit zijn couponnekes die ik gewoon moest meenemen,
van de jeans maak ik een simpele jeansrok en van dan andere stofje, pfff,
een verrassing,

Het leuke was ook dat je snel naar de auto kon gaan om je stofjes af te zetten en dan terug te gaan om te kuieren langs de winkelstraat. Na traditiegetrouw een broodje te gaan eten in de Hema, de halve Hema leeg shoppen en nog wat winkels binnen te wippen, zijn we om drie uur de auto ingestapt, terug naar ons landje.
De GPS liet het even afweten, maar ik dank het visuele geheugen van zus 2, waardoor we veilig en wel terug thuis, bij de Joma konden geraken.
Als we nog een keer gaan, wil ze beslist mee aangezien er ook in Eindhoven een stoffenwinkel is van 3 verdiepingen met alle soorten stofjes én fournituren!!!!
Maar eerst gaan we nog wat stofjes verwerken en sparen :-)

zus 3

3 opmerkingen: