vrijdag 8 november 2013

drie voor de prijs van één

afgelopen weekend het eerste feestje voor onze kleinste meid.

Een feestje, daar horen ook "nette" nieuwe kleren bij.
Ik had al in een ver verleden een grote lap stof gekocht maar had toen nog geen flauw idee wat er van te maken. Tot enkele weken geleden.



Voor de meisjes maakte ik
1. exact hetzelfde bovenkleedje, voor de oudste dochter viel de maat wat groot uit, het was helaas geen tuniek meer maar eerder een kleedje. Je hoort wel vaker dat Ottobre grote versies heeft. (Ottobre 3/201, summer sea)
2. exact dezelfde broek maar dan in een ander kleurtje (Ottobre 3/2013, speedy girl).
3. Joma maakte voor mijn kleinste spruit nog even snel een mooi rood vestje en voor de oudste hadden we nog een vestje dat er perfect bij paste.
4. Voor mezelf maakte ik een rok van MME ZSAZSA, uit "Allemaal rokjes", A-model. Ik was niet helemaal tevreden van het paspelwerk (zwaar geklungeld, stof die niet wou meewerken, spoel op, ...), had dan ook geen zin meer om echt verder te doen maar hij moest af. Dus had ik de rok maar wat rap rap afgewerkt zonder deftig te passen. De dag zelf constateerde ik dan dat hij reuze te groot is (ook al was het mijn "maat" van voor de bevalling:-) en ook veel te lang. Lang leven de kousenbroek die dan ook maar dienst deed als riem.


Ik had verwacht dat iedereen het snel zou zien dat mijn meisjes en ik hetzelfde gekleed waren maar niets was minder waar. De meesten hadden het pas door wanneer anderen er hen op wezen en vonden het geweldig (grappig?).
Natuurlijk bleef de vraag en/of grapje niet uit waarom manlief niet hetzelfde aan had, waarop er steevast werd geantwoord door manlief dat kleedjes/rokjes zijn ding toch niet zijn :-)

Op het einde van de avond kreeg ik van manlief het compliment dat zijn dames er weer schitterend uitzagen en dat we zeer makkelijk terug te vinden waren in de grote mensenmassa :-)

zus 3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten