zondag 17 november 2013

de laatste walvissen...

Zoals Zus 3 al vermeldde maakte ik voor het feestje van Nichtje 4 taarten met (hoe raadt u het!) walvissen op.
De biscuits bakte ik, volgens het recept van mijn meester-bakker.
Bij de ene werd er bavarois van perzik tussen gesmeerd, en bij de andere banketbakkersroom.
De taarten werden afgesmeerd, en dan komt het leukste: ZE VERSIEREN.
Ik nam het zakdoekhoesje van de suikerbonen erbij en maakte met kleurstoffen en suikerpasta (en handschoenen) de juiste kleuren.
Daarna maakte ik een sjabloontje van een walvis (dezelfde als op stofje) uit karton. De suikerpasta rolde ik heel fijn, nadat ik mijn werkvlak had ingevet. (Dit is nodig om je figuurtjes terug mooi van je werkvlak te kunnen halen.)
Je neemt je sjabloon en gaat met een scherp mesje errond. Dit doe je totdat je denkt dat je genoeg figuurtjes hebt om je taart mee te versieren. En de overschot, die hou je bij om een volgend project eens te gebruiken, of kan je gebruiken om taarten "die nog wat kleur kunnen gebruiken" mee te versieren.
Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat het versieren van de taart met de grote walvis, helemaal niet lang geduurd heeft!

Suikerpasta: AVEVE en, bavarois van perzik en kleurstoffen: "De Bakboetiek"
Zus 1


Geen opmerkingen:

Een reactie posten