maandag 29 juli 2013

Zoon 1 gaat op kamp en neemt mee...

... een toiletzak!
Hij heeft al eens een "Cars-expemplaar" gehad, maar de rits begaf het vrij snel. En in mijn zoektocht naar een andere vond ik niets geschikt voor een 6-jarige. Ofwel terug een exemplaar van Cars (waar hij toch al wel wat groot voor wordt), ofwel een donker grijs of zwart exemplaar.
In mijn ronddolen op het internet kwam ik deze tegen. Het "klassieke" model, helemaal uitgelegd van A tot Z. En met de stof die Zoon 1 zelf in mijn restjesbak uitzocht, kon het niet mislukken.
1 fout is erin geslopen, (maar de foto is zo genomen dat je het niet kan zien!) voor de rest ging het heel vlot en had ik geen hulplijn nodig.
Alleen op de biais rond de rits heb ik gevloekt! Dat was echt niet evident!

 stof gekocht bij Noeks (Michael Miller), rits en biais Veritas, toile ciréé gekocht op Stoffenspektakel
 

... een dekentje!
Bij het overlopen van het gekregen materiaallijstje voor het kamp, bedacht ik dat een dekentje geen overdreven luxe is op een tentenkamp. Ik herinner me nog de koude nachten uit mijn kampverleden!
Zoon 1 koos een fleece uit mijn stoffenverzameling. De hoeken maakte ik rond en met een biais werkte ik het dekentje af. Op het einde appliqueerde ik er nog gitaren op, die ik knipte uit een restje stof van de toiletzak. Kou zal hij het zeker niet hebben!
biais Veritas, fleece, al heel lang in mijn stoffenverzameling
Zus 1



1 opmerking:

  1. Dag De Zussen,

    Superleuke toilettas en knap dekentje dat je maakte. Je zoontje zal er op kamp veel aan hebben :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen